Rom 2010

Varje år är man ju ledig från skolan i några dagar i april till maj, så då passade jag, pappa och Elisabet på att ta en liten semester weekend. Det var andra gången jag reste till Rom, och jag gillar verkligen den staden så det var lika roligt som första gången. Det finns så mycket att se och göra i Rom, och att det är varmt och nästan alltid fint väder är ju bara ett plus! Jag är verkligen imponerad av all historia som finns i den staden och hur det kan finnas kvar så mycket från Romar tiden, bland annat Colusseum som är 3000 år gamalt och världens äldsta arena. Sen finns det jätte bra shopping där, och maten är hur god som helst! Speciellt deras pizzor, pasta och glass, mums säger jag bara.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.
  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0