Spets & virkat

Idag har jag på mig nya spets shorts och ny virkad topp, som jag köpte när jag var i Shanghai.

Top model Sverige

Sitter just nu och kollar på Top model Sverige, det gör verkligen mina Tisdags kvällar! Nu är det ju bara tre kvar, och jag tycker dem är super duktiga allihopa.. fast min favorit är helt klart Klara. Hon är så himla fin och gör sig bra på varje plåtning.

Sommar färger

När jag var i stan i Lördags köpte jag dessa söta spets trosor på cubus för bara 138 kronor!

Underbar helg!

Hejsan, jag vet att uppdateringen har varit väldigt dålig på sistone. Men har haft fullt upp med annat och har varit borta hela helgen. Har haft det grymt roligt tillsammans med Moa, Maya, Victoria och en massa annat folk denna helg. Jag längtar verkligen tills jag ska börja gymnasiet i stan och ska få en egen lägenhet, och det är bara några månader kvar nu!

New in

Det vart lite shopping idag igen kan man säga, men jag tycker det blev riktigt snygga och användbara kläder både nu och till sommaren. Jag börjar verkligen längta efter sol och värme!

♥ Svart bh-H&M
♥ Tröja-H&M
♥ Skinnbyxor-Ginatricot
♥ Jeansväst-Ginatricot
♥ Svart och rosa bustier-Ginatricot

Me today

Har precis kommit hem från en mysig eftermiddag på stan tillsammans med mamma. Jag har äntligen varit på make up store och fått en vardags sminkning och en massa bra tips. Det vart ganska dyrt, men helt klart värt att få riktigt bra smink! Handlade även snygga kläder, men nu börjar mina pengar ta slut.. så jag måste ha handlings stopp för ett tag!

Skinnjacka från Lindex, Tröja och converse från Shanghai, Jeans från Rut m.fl, Pilotbrillor från dollarstore

DM Guld!

Nu är innebandy säsongen slut för i år, och vi avslutade med att vinna DM finalen mot krokom med 7-6. Så idag fick vi både pukal för att vi vann serien och DM, är så stolt över mig och mitt lag!

Dagens

Hejsan! Ja då var det åter igen helg, den här veckan har gått extra fort för mig eftersom jag kom hem på tisdag kväll och därför bara gått i skolan tre dagar. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på denna helg, men ikväll ska nog Maya iallafall komma hit och på Söndag spelar jag och mitt innebandylag DM!

Idag har jag bara nya kläder på mig, som jag köpt i Shanghai.

Black pumps

Köpte dessa snygga pumps i Shanghai för endast 250 kronor!

Sista kvällen i Shanghai

Sista kvällen i Shanghai var helt underbar, vi åt på en fransk resturang som hade supergod mat och utsikten från resturangen var helt otrolig!

Shopping i Shanghai

Här är det jag shoppade till mig själv i Shanghai.. men jag köpte även en svart vinter jacka och så sydde jag ju upp en klänning som jag ska ha på Mickes bröllop, men den är kvar i Shanghai. Jag tycker jag hittade riktigt fina kläder som inte var så dyra. Det är kanske inte så lätt att se allt på den här bilden, så därför tänkte jag visa upp ett plagg i taget också.  Puss!

Converse all star

Köpte dessa converse när jag var i Shanghai.

Kimono i siden

Efter en lång resa tillbaks så kom jag hem inatt, och idag har jag haft nationella prov hela förmiddagen i fysik. Det var ganska svårt men det kändes som det gick ganska bra ändå. Nu ska jag åka till momma och moffa på middag och fira mamma som fyllde år igår. Jag köpte en present till henne i Shanghai, en röd kimono i siden tyg med kinesiskt mönster. Köpte även en svart med mönster till mig själv.

Shanghai finicial center

Här kommer bilderna sen vi var upp till Shanghai finicial center, att vara där var bland det häftigaste jag varit med om! Jag  tycker faktiskt att jag fick till riktigt fina bilder, har använt mig av inställningarna kvälls porträtt och utan blixt när jag tagit de här korten.

Zebra ränder

Underbar resa!

Hejsan, som jag förstod innan resan så har jag haft det fullt upp och har därför inte haft tid att blogga så mycket. Men resan har iallafall varit helt underbar! Speciellt min sista dag och kväll i Shanghai, vi har shoppat hela dagen och när Micke och Heidi slutat jobbet åkte vi till en helt underbar resturang med utsikt över hela Shanghai! Kommer inte att kunna berätta om allt roligt jag varit med om, men när jag kommer hem ska jag visa en massa bilder och försöka förklara och berätta så gott jag kan! Hörs när jag är tillbaka i Sverige, Puss.
Bilden är tagen utanför den franska resturangen som vi åt middag på ikväll.

Dagens köp

Nu ska vi dra ut och äta, och sedan har Micke och Heidi fixat en överraskning. Ska bli spännande och se vad det är, kommer säkert vara något roligt! Ikväll har jag på mig min nya blus, som jag köpte för endast 150 kronor.

Resturang Maya

Igår kväll var vi och åt middag på en super mysig Mexicansk resturang som hette Maya, vi beställde in en massa olika goda smårätter. Efter middagen tog vi en taxi till en annan del av Shanghai, och drack drinkar på världens högsta bar i världens tredje högsta skyskrapa. Det var hur fint som helst där, och utsikten var helt magisk! Kommer visa bilder på det sen, fick till riktigt häftiga kvälls bilder utöver Shanghai.

Dagens i Shanghai

Idag har jag haft en super mysig dag på stan, har varit på en butik tillsammans med Heidi och Elisabet där dem syr upp kläder precis som man vill. Jag och Elisabet beställde klänningar inför Heidi och Mickes bröllop till sommarn. Köpte även lite andra fina kläder, kan ju visa det sen. Men nu ska vi åka och äta middag på en mexicansk resturang, så vi hörs sen! Puss

Älskar Kinamat

Har ätit första Kinamaten här i Kina till lunch idag på flygplatsen, fick bli en noodels wok med räkor & grönsaker. Kommer verkligen passa mig utmärkt med den mat som finns här, för Kinamat är ju supergott!

Framme!

Nu är vi äntligen framme efter en väldigt lång resa, Micke mötte upp oss och visade oss till lägenheten men sen var han tvungen att åka tillbaka på jobbet. Så nu är vi här i lägenheten som ligger på 16 våningen i ett 37 vånings hus! Har börjat packa upp och fixat, men nu måste jag gå och vila en stund innan jag orkar dra ut på stan. Man känner verkligen av jetlagen eftersom det är sju timmars tidsskillnad jämfört med Sverige.

Lägenheten är som en "hotell lägenhet" där jag har ett alldeles eget badrum och sovrum med dubbel säng och en underbar utsikt över Shanghai.
(Kommer att visa mer bilder från lägenheten senare)

Nu börjar resan..

Hej hej! Har klivit upp tidigt nu på morgonen, fixat mig och allt är äntligen färdig packat. Nu börjar den långa resan.. det kommer ta nästan ett dygn innan vi är framme hos Micke i Shanghai. Men det är värt den långa resan när man vet vad man ska få uppleva, åh vad jag längtar! Puss

Ny kategori-Shanghai 2012

Hejsan, nu är det verkligen nära tills jag åker. Det ända jag tänkt på idag är saker inför resan, och jag fattar inte varför jag känner mig så nervös. Kanske för att jag ska resa så långt bort, kommer ta nästan ett dygn från att vi är hemma tills vi kommit fram till Mickes lägenhet i Shanghai. På tal om Micke så pratade jag med han igår på skype, han berättade om lite vad vi kan besöka och saker att göra i Shanghai och så klart om shoppingen. Jag kommer säkert att bli alldelles tokig av att gå i alla butiker. Sen så är det inte speciellt varmt i Shanghai den här årstiden, Micke sa det var runt 5-10 grader. Vi ska bland annat besöka den tredje högsta byggnaden i världen, Shanghai finicial center och jag hoppas vi ska till den kinesiska muren, men det är ganska långt till Peking från Shanghai så får se om vi hinner det.

Hur det kommer bli med uppdateringen medans jag är där vet jag inte riktigt, men ska pröva att hinna med och blogga från ipaden och kanske från Mickes dator. Men sen så kommer jag ju såklart att visa bilder när jag kommit hem igen, och allt kommer ligga under min nya kategori Shanghai 2012. Ha det så bra nu, så hörs vi! Puss

Update, 4 mars

Har precis kommit hem från en härlig skid tur på femton km tillsammans med pappa, vädret är ju helt underbart! Resten av dagen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, ska iallfall ut med min lilla vovve på en promenad och så ska jag fortsätta packa inför resan, nu är det bara 2 dagar kvar! börjar nästan få lite resfeber, brukar inte bli nervös inför att resa.. men nu är jag det. Sen ikväll ska jag vara med min fina vän Maya, hoppas bara att hon känner sig frisk. Ha en mysig Söndag, Puss!

Här är en av bilderna som jag tog för någon vecka sen utanför mitt hus, vintern kan vara så otroligt fin!

Fredags gott

Tycker det är så himla skönt med lov, och ikväll har jag mys kväll med pappa, har ätit lax planka och nu ska vi äta glass och hallon. Mums!

Vad ska ni göra denna fredags kväll? Puss

Kreta 2010

Andra gången jag åkte till Kreta med mamma och Johan beställde vi en ospecificerad resa, och vi hamnade på ett fem stjärnigt hotell som verkligen var hur fint som helst. Hotellet låg alldelles vid havet så utsikten var underbar från våran balkong. Jag älskar verkligen Grekland! det är så fint där, maten är underbar och vädret är perfekt. Till sommaren hoppas jag att det blir en resa på två veckor till Rhodos, den staden är förutom allt fint också ett ungdoms ställe med håll igång på kvällarna. Hoppas att det blir som planerat, kan inte säga mer än så.. men isåfall kan det nog bli en av mina roligaste resor hittills!

5 dagar kvar!

Hejsan, den här veckan har varit ganska dryg med en massa läxor, och så har vi svenska prov imorgon som jag måste plugga på ikväll. Men efter imorgon så är det äntligen lov! Till helgen ska jag inte göra något speciellt mer än att njuta av att det är lov, men på tisdag morgon åker jag till Shanghai och ska hälsa på min bror som bor där tillsammans med sin tjej. Jag längtar så himla mycket och kan inte fatta att det bara är fem dagar kvar! Sen ikväll ska jag vara med Mikaela också, det är synd att jag inte hunnit varit med henne så mycket medans hon varit här. Men det blir ju så när man har lov olika veckor. Ska ta och göra något vettigt nu, så vi hörs sen. Puss

Gårdagens & Dagens

Gårdagens: ♥ Jeans, Ginatricot ♥ body, H&M ♥ guldigt halsband, Kappahl ♥
Dagens: ♥ Jeans & blus, Rut m.fl ♥ bandeu, BikBok ♥

Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.