En bra måndag

Denna måndag har varit en bra dag, har haft otroligt mycket energi. Fick mycket gjort i skolan och här hemma. Lagade en god middag, bestående av lax-pasta med spenat, mini tomater och parmesanost. Sedan var jag och Linda på ett fartfyllt och roligt dans pass. När jag kom hem väntade Ida och vi har haft en mysig kväll med top model, fika och prat om allt möjligt!

Lördag i all sin ära

Hade som vanligt en trevlig kväll med tjejerna. Linda sov sedan över hos mig inatt. Imorse gick jag och handlade lite gott på Frejas bageri, de har bland det godaste brödet och bullarna. Hann även med en sväng på stan med Anna och Linda innan jag åkte till Svensta. Nu blir det middag hos momma och moffa.

Vår glädje

Idag hade jag bara en lektion, eftersom att jag skulle klippa mig hos frisör tvåorna på JB i deras nya salong. Så nu är håret fräscht och inge slitet. Efter det tillbaka på skolan, åt lunch och sen drog jag, Linda och Klara ner på stan. Så himla skönt att det är vårväder! Man kan bara strosa runt i timmar och njuta. Efter ett tag åkte Klara hem, då köpte jag och Linda med oss en kaffe och satt oss i Badhusparken och myste i flera timmar. Ikväll blir det mer mys med mina favorit brudar!

I Bydalsfjällen

Idag så var våran klass i Bydalsfjällen. En underbar dag var det att tillbringa i fjällen, strålande sol och vindstilla. Backarna var perfekta och inga köer eftersom vi nästan var ensamma.

Vårväder

Trots att jag somnade sent igår så vaknade jag innan mamma åkte iväg till jobbet, alltså vid halv sju. Men vad gjorde väl det, kunde fixa mig och äta frukost i lugn och ro. Tog sedan bussen till stan och skolan var precis likadan som alla måndagar, bara lite extra jobbiga matte lektioner. Men det sköna vårvädret håller humöret på topp! När jag kom hem blev det lite gott mellis bestående av vanilj kesella, bär och kokos.

Söndag

Har haft en härlig dag i fjällen med skidåkning, sol och hjortronvåfflor!

Bananpannkakor

En av mina favorit frukostar på helgerna, när man har lite mer tid är helt klart bananpannkakor! Det är så gott och mättar bra, man kan också variera receptet och tillbehören efter vad man har hemma och är sugen på.
Idag gjorde jag pannkakorna på en banan, ett ägg, ett par matskedar naturell kesella och lite havregryn. Till det serverade jag kesella, bär och kokosflingor 😊

Sushi och myskväll

Igår var en bra dag, slutade tidigt och hade en trevlig fika på stan med Gran Canaria brudarna. Just de har glömt bort att säga att jag bokat en spontan resa till Gran Canaria på påsklovet, kan knappt vänta.. Ska bli så undertbart! Iallafall planerade vi lite praktiska saker som resan till flygplatsen o.s.v. På kvällen var vi hos Emmie och åt middag, kollade lets dance och hade det mysigt! Sov sedan över hos Ida, eftersom inga bussar går så sent.

Onsdags mys

Har myst med fika och film hos Linda efter pilatesen, tänkte egentligen åka hem men efter att kolla ut på snöovädret ångrade jag mig och sover över här. Men vad gör väl det när man har sovmorgon fram till halv tolv, ska bli så himla skönt att få sova ut lite efter några nätter med för lite sömn.
Hallon, kvarg, nötter och kokos ❤️

Pilates

Tror jag funnit min nya favorit tränings form, pilates. Det var jobbigt för mage, rumpa och ben men samtidigt en rolig och avslappnande träning. Kommer helt klart fortsätta med det!

Övningskörning

Hej! Har haft det fullt upp i veckan som varit med både skola och annat, så har inte tänkt på att blogga. I fredags tränade jag lite styrketräning med Ida och efter skolan gick jag hemma och packade inför helgen. Har inte gjort så mycket i helgen, förutom övningskört igår och idag med moffa. Nu sitter jag och kollar på skidåkning och äter mina mindre fina bananpannkakor, men god är dom iallafall!

Ännu en dag i fjällen

Haft ännu en trevlig dag i fjällen, idag bjöds det också på strålande sol men dock en hel del blåst. När vi kom ner till Falmoran var det vindstilla, så där blev det fika pause. Mitt uppe på fjället så träffade jag på minst tjugo renar.

Tur upp till jaktstugan

Trots dåligt väder så var det en trevlig tur upp till jaktstugan. Det bästa av allt var hjortron våfflorna!

Spontan shopping

Igår när jag var på stan gled jag in på Gabriel för att kika lite, men det kanske jag inte borde ha gjort.. För när det fanns en kofta kvar i min storlek som jag velat ha så länge, kunde jag inte hålla mig. Men ångrar mig inte en sekund för den är så fin!

Vår känslor

Började denna dag med frukost och sen en tur på skidorna i det härliga vädret. Resten av dagen har jag tillbringat tillsammans med mamma. Vi var på cafét, åt lunch och drack latte. Fortsatte runt på "stora byn" och njöt av vår känslorna. Nu ska jag packa klart, för om nån timme åker jag upp till stugan igen. För att tillbringa resten utav lovet där.

Fettisdagen

Mommas goda semlor på fettisdagen.

Bra början på lovet

Har haft en riktigt mysig helg i våran stuga på Storhogna tillsammans med mina finaste!

I fjällen

Har haft en super mysig dag och kväll i min stuga på Storhogna, tillsammans med mina bästa vänner. Vi stannar här några dagar och ska bara njuta! Dock sitter jag här hur pigg som helst medans dem andra gått och lagt sig. Hoppas att jag snart vill sova jag med, men tills dess sitter jag här i fåtöljen med min filt.

Lite bilder från kvällen

Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.