Pannacotta med hallonsås

De här var gårdagens efterrätt, pannacotta med hallonsås. Riktigt gott blev det, och mycket enklare än vad jag trodde!




Här kommer ett liknande recept på pannacotta med hallon
.

Antal portioner:6
Ingredienser

55 dl vispgrädde
11 st vaniljstång (alt. 1 tsk vaniljsocker)
1/21/2 dl socker
33 st gelatinblad
22 dl hallon

Till garnering:
bär eller frukt
citronmeliss

Gör så här

1. Lägg gelatinbladen i blöt. Skär ett snitt i vaniljstången och skrapa ur fröna. Lägg fröna och vaniljstången i en kastrull. Häll på vispgrädde och tillsätt sockret. Låt koka upp. Rör om och låt puttra 1-2 minuter.

2. Ta av kastrullen från plattan. Lägg i gelatinbladen och rör om så att de löser sig.

3. Sila bort vaniljstången. Fördela hallonen i 6 portionsglas. Häll på smeten och ställ in i kylen minst 2 timmar så att det stelnar. Dekorera med bär och gröna blad före servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.
  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0