Hemmagjord granola

Idag så har jag övningskört och sedan bara pluggat och pluggat resten av dagen. Ikväll har jag gjort en egen granola, den blev faktiskt riktigt god! Kollade ett recept men ändrade lite och improviserade.
Min granola bestod av:
1 dl havregryn, 1/2 dl vetemjöl, 1 msk honung, 1 tsk vaniljsocker, 1 msk kakao, 20 g smält smör. Det blandas ihop och sprids ut på en plåt, bakas i ugnen 15 min på 180 grader. När det svalnat blandas med naturella mandlar & hasselnötter och kokos flingor. Förvara i lufttät burk. Servera gärna med bär/frukt och yoghurt/fil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.
  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0