Paros & Aten 2009

Här kommer lite bilder från min och pappas resa till en liten ö i Grekland som kallas Paros, det var inte som en vanlig turist ort utan mer som ett ställe man bara ser på filmer. Med en massa små blåa hus, grönt kristall klart hav och små fiskebåtar övererallt. Det fanns även en massa mysiga resuranger runt hela hamnen, och där serverades super god mat, speciellt för dem som gillar fisk och skaldjur. När vi tog färgan tillbaka till Aten så hade vi nästan en dag kvar innan vi skulle åka hem, så vi passade på att kolla runt i den enormt stora staden! Vi var bland annat upp till Akropolis, en jätte känd byggnad. Känns nästan lite konstigt att se i verkligheten, det man läst om och sett bilder på i historian på skolan.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.
  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0