Godsaker från Italien

När jag var i Italien handlade jag med mig mycket typiskt italienska godsaker. Köpte goda oljor, och vin (till present) på gården vi bodde på i Toscana, de producerade sakerna själva på gården. Sedan köpte jag ganska billig parmesan och prosciutto skinka på ett Italienskt coop, deras avdelning på fina ostar och andra delikatesser var hur stor som helst! Köpte även med mig pasta på flygplatsen i Rom när vi åkte hem, den var rätt så dyr men jag tycker den var så annorlunda och fin att jag ska ha den i stora glasburkar framme när jag flyttar till lägenheten.. bara två dagar kvar nu. Längtar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Om mig:
Mitt namn är Matilda Nilsson, och jag bor i en by som ligger utanför Östersund. Jag är femton år, och i min blogg kommer ni kunna följa min vardag och mitt liv.
  • Till bloggens startsida
  • Om

    Min profilbild

    RSS 2.0